Un week-end linistit la muzeu


Sursa: MNAR.ARTS.ro

Simt ca suntem cu totii, in familie, intr-o numaratoare inversa ireversibila si apreciez cu adevarat zilele libere si linistite, asa cum am avut acest sfarsit de saptamana.

Si pentru ca stiam deja de aceata expozitie temporara organizata de Muzeul National de Arta – Podoabe din trecut: Paftale şi bijuterii din colecţiile MNAR, am zis sa dau o fuga s-o vad. Vremea a fost superba, ba chiar am vazut si ghicei in gradinile din fata blocurilor si chiar mi-a priit o plimbare intr-o asa zisa zi de iarna.

Ajunsa la muzeu (pentru aceasta expozitie se intra din Stibei Voda) mi s-au parut totusi cam putin piese, insa formidabile! Pretul a fost ridicol de mic -4 lei.  Mi-au placut foarte mult si le-as fi luat pe toate acasa, sa le tot admir, sa le privesc pe indelete, sa le intorc pe toate partiel (chiar sunt curioasa cum erau pe dos, cum erau prinse). Ba chiar erau expuse si doua jachete din catifea brodate cu aur si argint, de o migala extraordinara. Cel mai mare regret a fost ca nu era disponibil un catalog al expozitiei – l-as fi luat fara preget! Dar mi s-a spus ca va aparea in februarie-martie. Apropo de catalog, l-am vazut pe cel al expozitiei de anul trecut – Mitul naţional. Contribuţia artelor la definirea identităţii româneşti (1830 – 1930) (pe care am vazut-o in doua randuri, intr-atat de mult mi-a placut). Si apropo de publicatiile MNAR, cred ca mi le-as lua cam pe toate…

Vreau insa se revin curand la MNAR pentru o alta expozitie in desfasurare – Epoca Biedermeier în Ţările Române 1815-1859 care e pana pe 27 aprilie. Mie chiar imi e drag acest muzeu si daca n-ar fi nimic de facut in Bucuresti, m-as tot perinda pe acolo. Mai am inca vreo cateva muzee pe lista scurta, la care as vrea sa ajung, dar sanatosi sa fim!

Sursa: MNAR.ARTS.ro

Lasă un răspuns

