Between lines and color blocks…

Aseara am fost la cel de-al patrulea atelier de pictura. Primele trei au fost relativ lamentabile din partea mea. Deja ma simteam putin dezamagite de ideea de a parcurge un astfel de curs. Si-am zis ca daca voi merge pana la capat, trebuie sa schimb ceva. Mi-am tot zis in gand, aproape obsesiv: mai multa culoare, mai mult curaj! Ma saturasem sa vad in lucrarile mele cumintenie, combinatii de griuri si/sau culori neutre si prea putin pigment, prea putina forta.

Ajunsa in sala de lucru, dupa o scurta prezentare a lui Gheorghe Petrascu, pe langa tema propusa de prfesoara, a urmat indicatia: desenati toate obiectele in negru. Nu-mi venea sa cred! Tot discursul meu interior, tot elanul cromatic fusese anulat cu un simplu gest. M-am apropiat de plansa cu teama: acum ce ma fac? Si am inceput sa trasez liniile principale, cateva obiecte, am sters, am refacut, am adaugat negrul, am completat fondul cu cateva griuri, ca asa am simtit eu ca e bine, si apoi am lasat plansa sa se usuce.

Urmatorul pas era aplicarea pastelurilor. Acest moment e foarte important, pentru ca e foarte simplu sa strici tot. Natura statica pe baza careia lucram, avea o nota rustica si noi trebuia sa completam cu obiecte, asa incat in plansa sa construim un interior. Am adaugat o grinda verticala sculptata, cateva tablouri si pana la urma, surprinzatoar, am fost pentru prima data incantata de rezultat.

Nu va ganditi la cine stie ce compozitie, dar dupa primele trei lucrari, am plecat acasa foarte dezamagita. Nu ma asteptam sa dobandesc subit mari si diverse talente, dar voiam un minim sentiment de automultumire. Si ma batea ideea renuntarii. Dar perseverenta a dat roade. Si, o data in plus vad in fata ochilor o lectie deja invatata –  uneori calea mai simpla e renuntarea. Mai greu e sa treci de momentele mai grele si sa continui…

Lasă un răspuns

