Chasing shadows…


Sursa – MNAR

Duminica am fost din nou la muzeu. De data asta, impreuna cu Oana am pasit in salile Palatului Regal pentru o expozitie temporara cu tema Mitul naţional – Contribuţia artelor la definirea identităţii româneşti (1830 – 1930). Am auzit despre ea la radio si parca stiam ca e si in februarie, dar nu as fi vrut sa o ratez. Si intuitia mea a functionat partial bine. Spun asta, pentru a fost o colectie care merita vazuta. Doar ca nu am citit nimic in plus despre ea si noi, in elanul nostru ne-am luat bilete si la expozitia permanenta. Iar dupa cele 6 sali si – conform comunicatului de presa –  250 de lucrari pe care le-am privit pe indelete, ni se cam invarteau ochii. Am incercat sa schimbam data de pe bilete, dar nu s-a putut.

Hora Unirii la Craiova de Theodor Aman

Sursa – cemaiadmiram.blogspot.com

Am vazut cateva tablouri pe care le stiam din manualele scolare, altele noi, multe care contineau portul popular  – costumul de Muscel, care aprea obsesiv si in colectia de sambata, personalitatile epocii care au avut o contributie mai ales Revolutia din 1848, Carol I, tarani stand, lucrand, mancand, cateva sculpturi si busturi, cateva desene.

Pe parcursul vizionarii, incercam sa facem un top, ce ne-a placut cel mai mult, ce tablor ne-ar placea sa avem pe perete, incarcam sa cautam punctul de interes al lucrarii si mai presus de orice, am simtit o mare bucurie ca au infruntat iarna si altii, cred ca s-au perindat cel putin vreo 20 de persoane cat am fost noi in muzeu.

Salile vor mai gazdui colectia pana pe 13 februarie, ragaz suficient daca aveti curiozitatea. Si daca doriti sa aflat si mai mult, un articol a aparut deja in presa, in Adevarul, despre aceasta minunata expozitie, pe care il gasiti aici. Ambele tablouri care insotesc postarea sunt incluse in expozitie.

Romania Revolutionara de Constantin Daniel Rosenthal

Sursa- wikipedia.org

Lasă un răspuns

