Chunks of past…


Sursa: Blogul Muzeului National al Satului „Dimitrie Gusti”

Bucurestiul, zilele acestea e zgribulit, neprietenos si te fugareste acasa sau oriunde ti-ai prospus sa ajungi. Eu am fost azi cutezoatoare si m-am dus la Muzeul Satului sa vad o expozitie de care aflasem de ceva vreme.

Despre Adina Nanu am aflat din newsletter-urile primite de la Fundatia Calea Victoriei. Tot prin intermediul lor, pe Facebook, am aflat de o expozitie gazduita de Muzeul Satului. Cum incerc sa nu pierd nici o ocazie cand vine vorba de costumul traditional romanesc, si nu numai, m-am straduit sa nu pierd mini-colectia de piese prezentate.

Surpriza a fost ca era gratuita si, intr-o atmosfera calda, aproape intima, am privit  pe indelete iile, catrintele si fotele, costumul purtat de Regina Maria, am admirat delicatetea broderiei, contrastul culorilor, forma siluetei, farmecul palariilor si al celorlalte accesorii.

Prea rar mi-a fost dat sa vad costumul popular purtat de catre cineva, ci mai degarama in muzee sau magazine de artizanat, la targuri si online. Dar de fiecare data simt aceeasi mirare, cand imi imaginez cantitatea de munca, migala si mestesugul de care dau dovada creatorii. Si-mi pare rau ca nu stiu si povestile lor… Fiecare costum vazut azi avea o mica prezentare – cine l-a donat, ce a reprezentat, in ce context a fost purtat. La unul dintre ele era chiar o referire cum ca numarul sau culoarea dungilor, era specifica satului respectiv, intocmai cum procedau scotienii cu kilt-urile lor. Mi-au mai placut mult sublinierea influentelor din moda europeana si orientala, transpuse in motive sau linii de croiala, precum si rochia din anii ’20, cu broderie taraneasca.

Momentan am o mica obsesie  cu broderia, am ajuns sa aflu despre arta atelierului Lesage si credeam ca am o sansa cu totul speciala fis si doar sa vad aceste minunatii. Dar miracolul adevarat era cel din muzeu, cand prin sezatori, la lumina lumanarii sau a lampii, artizanele noastre munceau la aceste piese de arta adevarata, colectionate cu rabdare de d-na Adina Nanu.

Puteti vizita colectia si in luna februarie iar daca doriti mai multe detalii despre expozitie, le puteti gasi pe blogulul muzeului.


Sursa: cooperativaurbana.ro

Lasă un răspuns

