My precious….


Sursa: cel.ro

Decembrie e luna in care m-am nascut; cu foarte putin inainte de Craciun. Proasta alegere, as zice… pentru ca in preajma Craciunului mi se pune in brate un cadou pentru trei ocazii: ziua de nastere, Craciun si ziua numelui. Cam nedrept, as zice…

De obicei, lumea care e in dilema – ce sa-mi ia – si ma intreaba, primeste raspunsul: o carte. Anul asta insa, am fost mai impertinenta si am pretins, in contul cadoului, o contributie la un e-book-reader. Zis si facut! Am delegat-o pe Simi sa adune cheta, am pus diferenta si abia in ianuarie, ca nu mai erau pe stoc in decembrie, mi-am luat un Kindle 4.

Aveam deja o suma considerabila de carti in calculator si nu mi-am facut griji ca nu as avea ce sa citesc. Am dibuit usor, usor cum e cu formatele cartilor, dar se pare ca nu suficient.

Spun asta, pentru ca m-am grabit sa-mi cumpar niste carti de pe Elefant.ro si… surpriza! nu sunt compatibile cu ce poate citi pretiosul meu. Am cerut lamuriri, mi s-a spus ca scria pe site, eu m-am grabit, nu am citit pe indelete si asta e… Am de ales, sa stau rabdatoare in fata monitorului si sa citesc aceste carti (autori: Vosganian si Djuvara), ceea ce am incercat sa evit prin achizitie – sau sa ma intorc spasita la cartile descarcate de pe torenti. Ele se pot vedea chiar bine…

Cartea cu care am inaugurat lectura e The Paradox of Choice de Barry Schwartz, despre a carui carte am aflat de la una din prezentarile TED urmarite – o aveti mai jos. Scriitura e agreabila, usor de inteles si analizeaza problema alegerilor pe care le facem, de la cele mai simple – ce tip de biscuiti cumparam, ce tip de blugi, pana la cele mai complexe – ce fel de educatie, ce tip de casa, de exemplu. Acum sunt la partea cu maximizers vs. satisficers, adica cei care se documenteaza mult si vor sa fie siguri ca au facut cea mai buna alegere si cei aleg mai impulsiv, fara prea multe date, cauta o satisfactie rapida. Intrebarea lui e care sunt mai multumiti de alegerea facuta? Tot el ne spune ca cei din al doilea grup au parte de o mai mare satisfactie, pentru ca primii mereu vor avea impresia ca poate undeva ii astepta o varianta mai buna si n-au cautat suficient de mult. Deci am o lectura placuta si interesanta, nu-i asa? :)

Cineva m-a intrebat daca nu ma deranjeaza sau imi lipseste cartea adevarata, cea reala, si daca imi place intr-adevar sa citesc pe alt format. Mi-am dat atunci seama ca nici ma gandisem la treaba asta. Ador cartile si lumea pe care mi-o deschid, dar pana la urma accesul la idee, la scriitura, conteaza pentru mine. Si tinand cont ca citesc mult in mijloacele de transport, imi e mult mai usor asa; chiar daca o carte are 500-600 de pagini, ocupa mai putin in geanta, oricum prea aglomerata si cand e aglomerat nu mai fac pe acrobata sa dau paginile – adevarul e ca ma cam specializasem sa dau pagina cu o singura mana, cu stanga, in timp ce ma tineam strasnic cu dreapta. In concluzie, in aces caz ma declar un happy satisficer :)

Lasă un răspuns

