Descoperindu-mi orasul…


Imagine – Galeria LiterNet.ro

Tot am mai ramas datoare cu cateva intamplari pe care nu le-am scris pe blog. Si am uitat sa mai spun cum m-au schimbat turele prin oras despre care scriam aici. Primul lucru pe care l-am observat e ca am inceput sa fiu mai atenta cu detaliile cladirilor pe langa care trec, am inceput sa ridic privirea catre ferestre si acoperisuri si am inceput sa iubesc si mai mult comorile acestui oras. Si parca, evenimentele din jur converg tot catre astfel de descoperiri…

Acum ceva timp, intr-o sambata am iesit cu Carmen sa-i arat  si ei cateva elemente din ce vazusem in turul pregatit de Andrei Popescu de la ideiurbane.ro. Apoi a venit ea cu ideea de a merge a doua zi la Muzeul Zambaccian. Aveti mai sus o imagine cu interiorul casei care gazduieste acest muzeu.

Colectia de tablouri, desene, sculpturi si obiecte de mobilier apartine lui Krikor H. Zambaccian, negustor armean care a trait intre anii 1889 -1962, pasionat de arta. Am avut ocazia sa vad picturi pe care le vazusem in timbre, in copilarie. Daca va faceti curaj sa ajungeti, veti avea surpriza unor opere realizate de Theodor Pallady, Camil Ressu, Ion Tuculescu, Nicolae Tonitza, Nicolae Grigorescu, Stefan Luchian (tot cartierul Titan :)) – pt. ca majoritatea bulevardelor/strazilor din zona in care locuiesc, poarta aceste nume), precum si artisti de talie internationala – Picasso, Delacroix, Alfred Sisley, Cézanne (singurul din Romania), Matisse, Pissarro, Pierre-Auguste Renoir.

Mai jos e un portret facut lui Zambaccian de catre Corneliu Baba, unul din tablourile care mi-a placut mult, din tot ce am vazut. Si mai port cu mine in suflet Arcasul lui Oscan Han si Cap de copil, de Brancusi.

M-a surprins in mod placut aceasta pretioasa aglomerare de obiecte de arte, aspectul casei, linistea zonei, detaliile gratiilor de la ferestre si usi si ale curtii. Daca sunteti in Bucuresti si nu aveti idei despre ce ati putea vizita, va recomand cu multa caldura aceasta destinatie. Biletul este 3,5/7 lei.


Imagine de aici

Si pentru ca ziua sa nu se incheie brusc, am dat si o fuga la Mogosoaia, cum ne-am amuzat copilareste la niste versuri stranii, in cadrul festivalului Poezie si Jazz la Palatele Brancovenesti. Muzica a fost insa grozava –  Guilty Lemons – si daca ma mai prinde week-end-ul in Bucuresti, as mai repeta figura cu vizita la Mogosoaia si m-as incumeta chiar sa merg cu bicicleta.

Lasă un răspuns

