Despre lumea larga…


Image from here

Cica am cont pe CouchSurfing din iulie 2008, dar mult timp uitasem de el. Apoi, am reusit sa fac in asa fel in incat sa am o canapea libera si m-am gandit sa reactivez contul. Am actualizat contul si nu a trecut mult timp pana sa primesc um nesaj simpatic: imi arati si mie orasul?

Temerara dupa turele ghidate prin Bucuresti, am acceptat cu placere sa-i arat unei frantuzoaice cam care sunt cele mai importante cladiri si care e, in mare, povestea lor. Ne-am intalnit la Piata Victoriei si pentru ca nu m-am putut abtine, i-am spus ca imi place mult franceza, desi nu ma simt in stare s-o vorbesc.

Pentru ca tot eram in zona – Piata Victorie – am facutun mic tur aici – sa-i arat cladirile Muzeului Taranului Roman, Muzeului de Geologie si Palatul Victoriei si apoi am luat un autobuz catre Unversitate. Tinta era Centrul Vechi, apoi Casa Poporului, si pentru ca ne-am intalnit la 20.00, nu prea aveam ragazul pentru tot ce mi-ar fi placut sa-i arat.

Asa incat am mers mai mult sau mai putin pe fuga, vizitand: Ateneul, Biblioteca Central Universitatara, Uniunea Arhitectilor din Romania, Muzeul National de Arta, Facultatea de Arhitectura, Ministerul Agricultruii, Spitalul Coltea, Lipscanii, Carul cu Bere (unde ne-am oprit sa mancam), Biserica Stavropoleos, cladirea CEC – al carei nume n-am fost in stare sa-l traduc nici in engleza, nici in franceza, Muzeul National de Istorie, Curtea Veche, Hanul lui Manuc, si apoi am strabatut B-dul Unirii spre Casa Poporului. Zona de la Unirii la P-ta Constitutiei – pustie, doar cativa oameni fara de adapost, motaiau incercand sa adoarma, pe bancile din zona. In resti, nici tipenie…

Asa incat, aproape de miezul noptii am ajuns aproape de Casa Poporului, chiar frumos luminata, am facut aici cateva poze si apoi am luat un taxi spre hotelul unde era cazata Alex. Si iata cum mai trecu o prea-minuntata seara de vara…

Lasă un răspuns

