Raita prin muzee partea a VI-a

Raita prin muzee – partea I – MTR
Raita prin muzee – partea a II-a – Muzeul National de Arta al Romaniei
Raita prin muzee – partea a III-a – Muzeul National Cotroceni
Raita prin muzee – partea a IV-a – Muzeul Hartilor
Raita prin muzee – partea a V-a – Muzeul National de Istorie a Romaniei


Photo credit – minovici.ro

Muzeul de Artă Veche Apuseană Ing. Dumitru Minovici
Adresa:Strada Dr. Nicolae Minovici, Nr.3 ( Punct de reper: Fantana Miorita, in fata Garii Baneasa)
Linii Ratb: 131, 205, 335.
Program: J-D 09.00- 17.00
Site
Blog
Bilet: 2 lei

Intr-o duminica primavarateca de decembrie, am facut loc unor noi amintiri. Impreuna cu Oana am ajuns in sfarsit la Casa Minovici. Imi doream de multa vreme sa ajung acolo, in conditiile in care ii vad interiorul saptamanal, in interviurile realizate de H.R. Patapievici, dar asa cu lucrurile la care ai acces usor – devine simplu sa amani.

Stiam ca acea casa gazduieste un muzeu, dar nu stiam precis la ce sa ma astept. Ajunsa in zona, am cerzut ca vom merge in prima casa de dupa colt. Dar acolo doar doi se odihneau netulburati la soare. Am avut curiozitatea sa mergem inainte pe strada si am ajuns la o cladire din caramida rosie, pe care o puteam vizita.

Nu prea stiam la ce sa ma astept, am batut la usa, ni s-a dor voie sa intram si ni s-a spus ca daca putem astepta putin, ghida ne va povesti cate putin din ce se gaseste in aceasta casa. Ne-am uitat putin prin hol si biblioteca, iar dupa ce  persoanele din muzeu au iesit in curte, am aflat si noi cateva lucruri despre obiectele care ne inconjurau.

Printre primele lucruri pe care ni le-a spus d-na Cati a fost ca aceasta casa a fost construita dupa obiectele pe care le contine, adica acestea au fost achizitionate  si apoi a fost facuta schita casei. Mi s-a parut incredibil faptul ca au fost necesare peste 400 de schite pentru a o definitiva, asa incat sa includa intr-un mod aproape natural, scara sau biblioteca, spre exemplu. Va invit si pe voi, daca aveti curiozitatea, sa cititi mai multe despre ele aici.

Vitraliile isi pastreaza vitalitatea culorilor, dupa atatatea secole, iar faptul ca a fost o casa locuita pana la inceputul anilor 2000 e cu atat mai uimitor. Nu este doar un muzeu, o suma de incaperi si obiecte. Este o atmosfera aparte si realmente o calatorie in timp…  Am iesit de acolo buimaca pentru ca mi s-a parut atat de brusc contactul cu masinile grabite si cu realitatea.


Photo credit – muzeuldeartavecheapuseana.blogspot.com


Photo credit – muzeuldeartavecheapuseana.blogspot.com

Alaturi de acest muzeu se gaseste  „Muzeul de Artă Populară „Dr. Nicolae Minovici, care este acum inchis. Din discutiile cu ghida, am inteles ca sunt sanse ca in anul urmator sa se redeschida. Un articol al unui vizitator mai norocos puteti citi aici.

Lasă un răspuns

