Tara mea…

Mogosesti-Siret, iarna – decembrie 2010
Photo made by Camelia Ursache

In copilarie petreceam vacantele de iarna la bunicii din partea mamei, la Mogosesti-Siret, langa Pascani. In acest sat mergeam la colindat si imi strangeam banutii pentru cartea de colorat pe care mi-o cumparam la intoarcere. Acolo faceam rost de bujori in obraji cand stateam o zi intreaga pe derdelus. In casa matusii mele am trecut in lista preferintelor culinare mancarea facuta pe plita si boţul din branza de oaie si mamaliga. Acolo ne facea bunicul cartofi copti in rola (cuptorul sobei) si ne frigeam degetele cu ei, cand ii decojeam.

Mi-am adus aminte de toate astea si inca multe altele, cand discutam cu Cami, verisoara mea, si mi-a aratat cateva poze cu iarna la Mogo. Cred ca am avut mare noroc sa am bunici la ţara si sa nu-mi fie straine atatea si atatea imagini din satele romanesti, atunci cand citeam carti pentru scoala. Aceleasi doruri ma fac sa privesc cu drag Muzeul Satului sau Muzeul Taranului Roman – devin locuri care poarta cu ele franturi din copilaria mea.

2 gânduri despre &8222;Tara mea…&8221;

  1. Ce frumos :) Si mi-ai facut asa pofta cu cartofii copti…
    Intr-adevar, cei care si-au petrecut copilaria la tara sunt niste norocosi. Si eu port cu drag in suflet imaginea satului bunicilor mei, dealurile, ograda, animalele, munca la camp…

Lasă un răspuns

