Chestii bucataresti

Aseara am avut de treaba in bucatarie pentru a-mi aduce propria contributie la o invitatie delicioasa, atat gastronomic, cat ca prezente. Am facut din nou clatite, din cele simple, dar si cu cafea – o nascocire de care sunt extrem de incantata. Compozitiei clasice (oua, faina, zahar, lapte, esenta de rom, ±bere, putina sare) i-am adauga jumatate de ceasca de cafea (o sa incerc si cu ness data viitoare!) si astfel clatitele au o aroma subtila de cafea (ma bate gandul sa inventez si o crema speciala pentru ele, dar inca mai cuget la ideea asta).

Cele din stanga sunt cu cafea, cele din dreapta – simple.

In partea a doua a serii am facut pentru prima data un desert dupa o reteta de briose cu lamaie care imi placeau mult cand eram in Germania, dar aici nu mi-am facut niciodata curaj sa le fac. Aveam acolo o carte de bucate pentru copii, cu retete simple si delicioase – mai ales cu dulciuri.

Cand a fost mama ultima data la noi, am vazut niste tavi mici mici la Obor, am fost sa imi iau 4 bucati (3 lei/buc.), iar aseara l-eam folosit ca forme pentru copt.

Reteta cred ca mai are nevoie de niste ajustari, dar prajiturele au iesit foarte gustoase. Am vazut ca pot sa fac 4 tavi mici cu doar o cana de faina. Ingredientele: 1 cana de faina, jumatate de cana de zahar, 100g unt, 1 ou, coaja si zeama de la o lamaie, 1 cana de iaurt, un praf de sare, mai putin de o lingurita de praf de copt. Ma gandesc chiar sa fac, pe viitor, o serie cu portocale. iaurtul da compozitiei o textura foarte faina.

Sper ca v-am facut pofta de bucatarit :)

Lasă un răspuns

