Despre carti…

ideea ca o cartea poate lega mai multi oameni, dincolo de relatia autor-cititor, nu e noua si cred fiecare poate spune cel putin o astfel de poveste. din ce in ce mai des ajung sa vad cartea ca pe un tichet de acces spre o lume mai molcoma, in care oamenii jongleaza cu citate, imagini si idei noi, dincolo de vaietele zilnice ale celor din Cealalta Romanie. e un drog legal, care permite o detasare rapida – imi amintesc aici de cititul ostentativ pe care il propunea Sandra Ghitescu. sincer, as suferi mult daca as locui aproape de birou sau mi s-ar interzice lectura urbana. tramvaiul 36 nu e doar mijlocul de transport care ma duce la A la B, ci e si sala mea de lectura ambulanta…

si nu pot sa nu observ ca ultimile zile au avut ca numitor comun, acest obiect, insufletit cu fiecare lectura, cartea…

mai intai, joi seara am fost la CuBaCri, mai pe larg – Cultura Bate Criza. un sir de conferinte publice organzat la BCU, in cadrul caruia l-am vazut pe Andrei Plesu povestind cu sarm despre… jurnale (pana in acel moment nu m-am gandit ca pot clasificate atat de original). regret ca nu am fost la editiile anterioare, iar urmatoarele sunt pe 30 noiembrie si 9 decembrie. sa revin la seara de 18 – am ajuns la fix in  sala si nu am mai gasit loc; mai bine de 300 de persoane, unele, ca mine, in picioare, au stat mai bine de 2 ore, pentru a asista la o discutie despre carti si nu numai.

apoi, sambata am fost la Gaudeamus, sa ma alatur celor de la Lecturi Urbane. ce am gasit acolo? multa multa lume, multe carti, edituri, vedete – l-am vazut si pe dn Florescu si am regretat ca nu stiam ca as fi putut sa iau cartea cu mine si sa il rog sa-mi dea un autograf. am petrecut cateva ore, fancand ronduri pe la edituri si discutand cu cei care treceau pe la stand. RRC a lansat, cu ocazia targului, un proiect care incurajeaza lectura in spatiul public (cine oare a mai facut asa ceva?!?) si multi ne confundau cu Bookcrossing. luau carti de la stand si apoi ne asigurau ca ne vor trimite recenziile… m-a deranjat putin faptul ca in interviurile date, la capitolul tentative anterioare de incurajare a lecturii in spatiul public a fost mentionat proiectul Schimb de carti, in cateva randuri, dar Lecturi Urbane, deloc (la o simpla cautare pe Google pentru lectura in spatii publice, Lecturi Urbane apare in primele rezultate).

in fine, mi-a placut aglomerarea de la la Romexpo si ma bucur sa vad ca, in aceste vremuri pe care unii le vad prapastioase rau, oamenii inca se mai aduna pentru carte…

si in loc de conluzie, cine vrea sa vada oameni frumosi si sa primeasca o carte, sa vina in seara asta pe peronul de la Victoriei 1, de la 19.00.

Lasă un răspuns

