Un concert extraordinar: Mariza la Bucuresti


(recomand a se citi acest articol insotit de melodie)

cum sa pun in cuvinte ce a fost aseara la Sala Palatului? este pentru prima data cand merg la un concert acolo, si nu regret ca a fost tocmai cu aceasta ocazia. ma gandeam ca artista nu era atat de cunoscuta in Romania si ca nu vor fi prea multi oameni. cu cat ma apropiam cu Nico de sala de concert, ma tot intrebam daca puhoiul de oameni se indreapta spre aceeasi destinatie ca si noi. si, din fericire, asa a fost. pentru ca a fost o sala plina, care a aplaudat, a fredonat si a simtit deplin spectacolul oferit de talentata artistaportugheza. trairea avuta cand eram, la propriu, in mijlocul a mii de aplauze e greu de egalat de orice altceva. imi dansa, imi plangea sufletul si se bucura si toate de-odata. bataile inimii mi-au fost in ritm de Fado…


photo credit

intr-o rochie plina de volane,violet-inchis, intr-un decor intunecat, in care doar lumina era culoare, a inceput recitalul care a durat aproape 2 ore. au fost multe momente care mi-au mers la suflet, dincolo de interpretarea ei si a artistilor care au insotit-o pe scena.

mi-a placut mult cand s-a adresat in portugheza fanilor care erau in sala si i-au scris pe Facebook ca nu vorbeste la concerte mai mult in portugheza, mi-a placut cand a primit un buchet de trandafiri albi in timp ce interpreta Rosa branca (Trandafir alb), mi-am placut un moment in care parca era infipta in podea si canta cu o forta fantastica, mi-a placut comentariul ei di-nainte de a canta Gente da minha terra si ca apoi a coborat de pe scena, cantand direct publicului, mi-a placut momentul unplugged de la final. (sa mai zic si de percutionist? a avut un moment grozav solo in care a primit urale. nici nu ii vedeam mainile…)

cel mai mult insa, mi-a placut ca a facut spectacol, dincolo de a insira un set de cantece, mai mult sau mai putin cunoscute. s-a conectat cu cei veniti in sala, a vorbit cu noi, ne-a explicat ce ne canta, ne-a multumit pentru ca ne straduim sa ii intelegem muzica, cultura, tara…

cu ce-am ramas in suflet dupa concert? cu bucuria de a vedea live un asemenea artist si cu sentimentul ca lumea asta poate fi mai buna, mai frumoasa, dupa o astfel de intalnire cu arta.

Muito obrigado, querido Mariza!

11 gânduri despre &8222;Un concert extraordinar: Mariza la Bucuresti&8221;

  1. Am vazut-o la TM (Festivalul Plai), la Bucuresti (Sala Palatului), de multe ori in Portugalia (Porto si Lisabona), o data la Londra si o data la Paris. Minunata, Galactica!
    Aseara (25.11.2010) am vazut-o la “Premiera” – Coliseu do Porto – lansarea mondiala al CD-ului “Fado Tradicional”, multa incarcatura emotionala, momente deosebita, sublim…mirific!
    Aveti aici un filmulet “urcat” de mine pe Youtube cu cateva ore in urma (era foarte intuneric, dar sunetul cred ca este acceptabil).

    Blogg-eri din jurul Marizei uniti-va. Gasiti informatii interesante pe Blogg-ul lui Liviu:

    http://www.liviuct.ro/2010/11/12/marizabucuresti-2010/

    Doamne Ajuta!

  2. Barco Negro m-a lasat fara cuvinte!! foarte frumoasa relatare! concertul a fost incredibil iar pentru fanii fado a fost chiar un vis. abia astept si concertul Misiei de pe 29 noiembrie. aahh ce luna pentru fado!

  3. Mariza este asa cum n-am eu cuvinte sa spun, minunata, adorabila, modesta, un puzzle perfect al umanitatii! Am venit de la Iasi ca sa o pot auzi si vedea si spre final o caldura mi-a inabusit sufletul si mi-a adus lacrimi in ochi si lumina in minte cand a inceput sa ne spuna asa cum stie numai ea „O gente de minha terra”. Autograf n-am indraznit sa cer, trebuie sa o mai vad, trebuie sa o inteleg mai bine, trebuie sa simt ca-l merit. Vazand-o acolo pe scena, am avut confirmarea ca ea este vocea sufletului meu, ca ea spune tot asa cum as spune eu si nu o spune in romaneste iar eu portugheza nu stiu decat foarte putin. Pentru mine ea este Vocea care-mi canta versurile lui Blaga pe muzica lui Chopin… Si ma bucur ca suntem multi pe pamant care ne hranim sufletul cu fado!

  4. ce surpriza frumoasa sa gasesc aceste comentarii. mi-ati facut ziua si mai frumoasa!

    @violeta stoian – te-am invidiat si ca ai avut ideea sa-i dai florile si ca ai avut inspiratia sa te duci la cabina :) ma bucur ca ai trecut pe aici!

    @Dak – nu e cu atat mai fascinant felul in care simti aceasta muzica, in ciuda faptului ca nu intelegi limba?

    @em – superb zis: „Muzica Marizei doare si vindeca in acelasi timp”…

    @laura – iti dau dreptate. si eu am ramas placut surprinsa de omul din spatele artistului… dincolo de vocea extraordinara, multa modestie si simplitate.

    @Lili Dobrinescu – sa mai zic faptul ca regret ca inca nu am avut ocazia sa calatoresc in Portugalia? :D nu mai zic. dar a devenit e un loc de top pe lista de calatorii… ce inseamna puterea unui artist mare – ajungi sa vrei si mai mult sa stii cultura de unde provine, nu doar sa ii cumperi albumele…

    @Alta Oana – imi pare tare rau ca nu ai putut ajunge. dar eu sunt singura ca va reveni curand si atunci vei avea ocazia sa fii in sala.

    din nou, va multumesc ca ati lasat un comentariu si, sincer, v-as invita si la un ceai – asa mare bucurie mi-ai facut.

    toate cele bune,
    Corydalis

  5. Violetei, celei cu trandafirii albi

    Iti multumesc tie ca i-ai dus AMrizei si trandafirii pe care eu nu i-am putut da. Albi ar fi fost si ai mei. Am avut bilet, dar nu am avut bani de tren, as fi fost acolo si as fi iesit mai frumoasa de la intalnirea cu aceasta femeie care de 7 ani imi face viata mai frumoasa. Iti multumesc tie, dar mai ales ei.

  6. Extraordinar concert!Mariza a fost minunata,dar trebuie sa
    recunosc cu mandrie ca si publicul a fost pe masura.
    Am calatorit in ianuarie anul acesta in Portugalia.Locurile si oamenii sunt o incantare.De atunci de cate ori vorbesc despre
    locul asta minunat sau de oamenii de acolo spun:”la noi in
    Portugalia”

  7. anul trecut am petrecut zile de vis in Lisabona Sintra Fatima Geres…portughezii sunt super
    Respect Mariza aseara la spectacol am plans …a fost perfect cata modestie la atat talent
    g.cotabita era in sala langa mine intamplator nu a aplaudat si atitudinea sfidatoare era de fapt a unui frustrat artisti romani luati aminte la Mariza!!

  8. Ceea ce s-a intamplat aseara nu poate fi descris in cuvinte… Muzica Marizei doare si vindeca in acelasi timp.Prezenta ei este angelica, fantastica, iar daruirea cu care canta urneste si cel rece suflet.

    A fost un vis! Si o speranta: atat timp cat asa de multi tineri au vibrat ascultand muzica acestei Artiste, poate nu suntem inca pierduti!

  9. Acum sunt sigura ca stiu multi cine este MARIZA. Si mai stiu ca poporul acesta inca traieste si simte . Poporul acesta iubeste cultura, muzica buna! Si acum stie si ea ca aici traieste un popor latin care simte si traieste ca si alte popoare latine. Stiu ca a fost incantata si ea, ne-am simtit suflet langa suflet, fiecare din cei care am fost acolo… Unii s-au asezat pe mocheta direct , altii au dansat, ea a gonit paza, a coborat langa noi. O ascult de mult dar acum parca imi e prietena veche.-Bineinteles ca am fost la cabina dupa concert …si ne-a primit vesela, cantand, a dat autografe, afacut poze cu toata lumea. E un om si un artist deosebit! Poate suna fanatic dar asa am simtit eu.

    Violeta, cea cu trandafirii albi…

Lasă un răspuns

