Our first children: the parents…

cine mi-e apropiat imi cunoaste furia si sentimentele puternice de neputinta pe care le simt fata de parinti. imi bat capul mult de tot sa inteleg lucruri care, conform idealismului meu, sunt cat se poate de clare… ca doi parteneri ar trebuie sa isi fie sprijin unul altuia si nu sa isi amareasca reciproc viata, ca cei care formeaza un cuplu se respecta, isi sunt in primul rand prieteni, camarazi, isi ofera neconditionat suportul si sunt in stare, indiferent cat de grele sunt vremurile, sa isi ofere un zambet. eu inca mai cred ca pentru fiecare exista cineva care, cu blandete si dragoste, ii poate face viata mai frumoasa, din bucurii simple precum 2 versuri dintr-o poezie de dragoste sau un bilet lasat in semn de multumesc.

pentru mult timp am crezut ca lucrurile astea care ma supara, se petrec doar la mine acasa, ca doar mie mi-a fost naruita imaginea lor de cand eram mica si doar eu sunt condamnata sa oftez nostalgic dupa un tata atotputernic, fascinant de hotarat si de sigur pe el. usor, usor, dupa indelungi discutii, proteste, dezbateri, polemici, ajung la ideea ca tot ce imi ramane sa fac e sa accept lucrurile asa cum sunt. si sa accept ca eu nu pot face nimic. oricate argumente as oferi cuiva, fiecare e liber sa traiasca dupa propriul plac, nu?

insa nu de putine ori ma simt ca si cum imi sunt ei mie copii, simt ca eu sunt cea care trebuie sa inteleaga si sa tolereze, simt ca eu trebuie sa fiu ingaduitoare, protectoare, sa imi inabus revolta si sa ii las, sa se exprime asa cum o fac, fara sa condamn, fara sa judec si mai ales, fara sa incerc sa inteleg… tot ce imi doresc pentru viitor, insa, e ca nu vreau sa fiu si eu, ca parinte, sursa unor astfel de ganduri pentru copiii mei. dar probabil asta au gandit, in tinerete, si parintii mei…

Lasă un răspuns

