Time travelling…

calatoriile, pe langa oboseala, disconfort (cu CFR e garantat!), aduc cu ele o doza de neprevazut, noi intalniri, noi perspective… luni am fost in delegatie la Vaslui. am mai fost cu tata, cand eram mica, dar in rest, nu stiu prea multe despre acest oras – decat ca e o zona foarte saraca a Romaniei si ca de acolo e Corneliu Porumboiu – regizorul. acolo a si ales sa filmeze Politist,adjectiv.

dupa ce am in inghetat in tren de nu mai stiam daca am venit in vagon sau in frigider, am poposit in Vaslui odata cu rasaritul si pentru ca intalnirea era la 12, aveam la dispozitie vreo 6 ore sa vad cum se trezeste orasul si cat de buna e cafeaua la automatele de acolo. au un parc in trepte care m-a gazduit cuminte cat sa rasfoiesc o revista cumparata in tren (Tabu, noiembrie 2009) si sa fumez o tigara…

mi s-a parut ca orasul are un aer usor invechit (ast ca sa nu scriu comunist – fara sa vreau sa supar pe cineva) si ma face sa simt aceeasi noastalgie pe care o am cand merg la munte, la cabanele care au o varsta onorabila si unde primesti mancarea in farfurii cu dunga fina albastra… oamenii vorbeau in dulşele grai modovinesc si erau foarte preocupati sa cumpere rechizite copiilor. am vazut stadionul piata si toata Strada Stefan Cel Mare, pentru ca intr-un capat era gara, in celalalt – locul unde se tinea sedinta.

apoi, la 16.06 trenul de intoarcere in Bucuresti (21.41), unde am stat langa un cuplu mama-fiica, mama avand peste 80 de ani, dar o femeie extrem de energica – cum rar mi-a fost dat sa vad in Romania. se plangea ca nu o lasa sotul (82 de ani) sa zugraveasca in bucatarie… avea un chip de poveste, tipul clasic de bunicuta – cu parul alb si niste ochi albastri in care ma pierdeam intrebandu-ma: oare cum vezi lumea prin ochi asa albastri? in compania lor, drumul a parut mai scurt si m-am bucurat ca am avut ocazia sa le intalnesc.

Lasă un răspuns

