In preajma Cuibului Linistit…

Cuibul Linistit, noaptea…

From Balchik, August 2010

perla vacantei mele a fost, desigur, castelul Reginei Maria de la Balcic. desi am ajuns in Orasul Alb sambata, l-am vizitat abia joi. ii dadeam zilnic tarcoale pe faleza si ma fascina intinderea pe verticala, aspectul in trepte pe care il da mixul de pereti din piatra alba cu verdele intens al gradinilor.

dupa ce am achitat cei 10 leva, am pasit cu emotie si curiozitate si am mers spre dreapta, sperand ca voi dubui o cale interesanta prin acest labirint. primul punct de interes a fost Puntea Suspinelor, de unde se poate vedea o frumoasa cascada. mi s-a parut suprinzator cum a incaput intr-un spatiu atat de mic. (click pe poze, pentru a le vedea mai mari, in album)

From Balchik, August 2010
From Balchik, August 2010
From Balchik, August 2010

Gradina de trandafiri (Rozarium)

From Balchik, August 2010
From Balchik, August 2010
From Balchik, August 2010

pe intreaga suprafata care apartine Castelului sunt mai multe vile, care avea un rol clar in momentul constructiei. unele sunt folosite si astazi ca locatii pentru expoziitii, drept crama sau chiar loc de cazare pentru turisti. ce e cu adavrat pretios e ca fiecare sector prezinta un panou mare in care este descris (in bulgara, engleza si romana). textul continut mi-a fost de mare ajutor si e cu atat mai special cu cat, cel mai des contine citate din memoriile Reginei.

From Balchik, August 2010
From Balchik, August 2010
From Balchik, August 2010
From Balchik, August 2010
From Balchik, August 2010

apa te insoteste la tot pasul… peste tot dai de un fir de apa, de o roata de moara, de o oglinda construita dupa un simbol aparte (cel mai des apare crucea). sunt, pe langa cascada, izvoare si fantani…

From Balchik, August 2010
From Balchik, August 2010
From Balchik, August 2010
From Balchik, August 2010
From Balchik, August 2010
From Balchik, August 2010

Gradina lui Allah

From Balchik, August 2010
From Balchik, August 2010

Cactusi si agave (bicolore, in dreapta)

From Balchik, August 2010
From Balchik, August 2010

daca aveti ocazia sa-l vizitati, sa nu lasati timpul sa va streseze. puteti petrece 2-3 ore fara sa simtiti. pentru mine, e un loc care m-a impresionat prin atentia la detalii, ingeniozitatea pe care o inglobeaza, modul de utilizare al spatiului, panoramele variate si efortul pe care l-a necesitat o asemenea amenajare. am venit acasa cu regretul (sau bucuria, nici nu mi-e inca clar) ca daca administratia era romaneasca, starea acestui loc era mai jalnica. in orice caz, multumesc din suflet tuturor celor au avut o contributie cat de mica la a ma putea bucura de vizita acestui locşor minunat…

From Balchik, August 2010

Lasă un răspuns

