Raita prin muzee – partea a IV-a

Celelalte episoade:
Raita prin muzee – partea I – MTR
Raita prin muzee – partea a II-a – Muzeul National de Arta al Romaniei
Raita prin muzee – partea a III-a – Muzeul National Cotroceni

nu am o strategie bine pusa la punct cang aleg o destinatie pentru un nou episod. de data asta, de vina a fost un reportaj de la Radio. m-am gandit ca tot nu vizitasem in trecut acest muzeu, asa ca duminica am luat Bucurestiul la picior ca sa ajung la Muzeul Hartilor.

este un muzeu extrem de tanar – a fost deschis in aprilie 2003 prin donaţia familiei Daniela şi Adrian Năstase, avand peste peste 900 de hărţi vechi şi gravuri. colectia situează acest muzeu printre primele 3 din Europa şi este singurul din Romania de acest tip. il gasiti pe Str. Londra, in apropiere de Piata Victoriei. ieri, straduta era pustie, strajuita de case impozante, caini lenesi si miresme de pomi infloriti.


(photo credit)

VEDERE DIN DARDANELE ŞI CONSTANTINOPOL

Muzeul Naţional al Hărţilor şi Cărţii Vechi
Strada Londra nr. 39
Program: Miercuri, Joi, Vineri, Sambata, Duminica: 10:00-18:00
Luni, Marti: inchis
Intrare: 5 RON
Elevi, studenti, pensionari, pers. cu handicap – intrare gratuita
E-mail: info@muzeulnationalalhartilor.com


(photo credit)

ORADEA

am deschis poarta, am luat biletul (foarte frumos, de altfel – o reprezentare veche a orasului Cluj-Napoca) si am inceput sa iau la puricat hartile frumos inramate. pacat ca unele sunt puse prea sus si au eticheta mica, incat cu greu am putut sa disting ce reprezinta. in afara de o harta mare a Bucurestiului (din care am aflat ca locuiesc pe fosta Sosea Blointin), din 1899, restul hartilor… nu au o poveste a lor. mi-ar fi placut sa stiu cine a avut acea harta si care a fost drumul ei pana pe panoplia muzeului.


(photo credit)

Romania – harta din 1584

daca va incumetati sa il vizitati, sa nu uitati sa va uitati si pe… sus: tavanele au niste picturi interesante. apoi, ferestrele – au vitralii colorate cu motive heraldice. una dintre usile din casa care gazduieste muzeul, este realizata tot cu vitralii. am vazut si marele glob pamantesc donat de François Mitterrand lui Ion Iliescu, plus alte cateva piese de mobilier, netichetate, din pacate.


(photo credit)

Marea Neagra

cel mai mult m-au impresionat o harta a vanturilor, din holul principal de la parter (casa are 2 etaje) si un tablou cu vechiul Bucuresti:


(photo credit)

Bucuresti – H. LECOMTE după MICHAEL BOUQUET, 1849

2 gânduri despre &8222;Raita prin muzee – partea a IV-a&8221;

Lasă un răspuns

