Raita prin muzee – partea a III-a

dupa un prim popas la Muzeul Taranului Roman si un al doilea, la Muzeul National de Arta a Romaniei, in aceasta duminica pot adauga un nou episod seriei de vizite prin muzee.

astfel, am fost la Muzeul National Cotroceni, situat pe Soseaua… Cotroceni, care isi imparte curtea cu Administratia Prezidentiala. pentru a vizita acest muzeu e nevoie de programare – initial am crezut ca e o gluma… insa programarea se face simplu, telefonand la 021-317.31.07 sau printr-un e-mail la vizitare@aim.com. mai este necesar, pentru a-l putea vizita, sa aveti cu dumneavoastra un act de identitate, pe care il recuperati la sfarsitul vizitei – sa fiti atenti sa il si luati, ca eu uitasem de el… bietele – au fost: 17 lei, pentru muzeu si 10 lei, pentru expozitia Tonitza. la final, am facut si o scurta vizita recentei construite biserici, din curtea Palatului

Muzeul Naţional Cotroceni
Bulevardul Geniului Nr. 1,
Bucureşti

site: www.muzeulcotroceni.ro
pe site puteti face si un tur virtual al muzeului – tur foarte bine realizat


Holul de Onoare
(photo credit)

Erata:  Aceasta fotografie, cea cu Holul de Onoare, este de la Palatul CEC de pe Calea Victoriei – Multumesc, Mauvert

ce anume se poate vizita? muzeul :) adica 2 etaje care contin numeroase incaperi, mobilate cu nenumarate obiecte de Patrimoniu Regal. la primul nivel sunt saloanele de primire, biblioteca, iar la al doilea nivel – apartamente. grupul cu care am vizitat muzeul a fost ghidat cu pricepere de d-na Ioana Stroescu si am iesit din muzeu fermecata de tot ce am vazut. da, stiu sunt usor impresionabila, dar nu cred ca am vazut atat de mult bun gust in acelasi loc… Muzeul a suferit major in urma cutremurului din 1977, dar acum este refacut si pastreaza bine cateva elemente originale din perioada regalitatii. arhitectul cladirii, Paul Gottereau este cel ale carui planuri au stat si la baza ridicarii renumitei Cladiri CEC, de pe Calea Victoriei.


Salonul Oriental
(photo credit)


Marele Salon de Receptii – unde se mai desfasoara si astazi diverse evenimente
(photo credit)

pe langa prezentarea incaperilor, au fost facute si cateva paranteze cu privire la istoricul locatiei, istoria Casei Regale si utilitatea incaperilor. mi-e greu sa spun ce anume mi-a placut mai mult, dar m-am bucurat sa aflu ca biblioteca este singura incapere care nu a suferit modificari de-a lungul timpului.


Biblioteca
(photo credit)

in aceasta perioada, Muzeul National Cotroceni este gazda a 2 expozitii temporare: Jurnal de Moda Feminina la 1900 (8 martie – 31 mai 2010) si Tonitza – Armonii de culoare (17 martie – 10 mai 2010).


(photo credit).
Nicolae Tonitza – Cap de copil

sper sa am ocazia sa revin :)

see ya!

5 gânduri despre &8222;Raita prin muzee – partea a III-a&8221;

Lasă un răspuns

