Raita prin muzee – partea a II-a

dupa partea I, iata ca vine, la 3 saptamani distanta, si partea a II-a. am ales ca destinatie Muzeul National de Arta a Romaniei, situat pe Calea Victoriei, nr. 49-53.

https://crissatoma.files.wordpress.com/2010/03/mnar.jpg
(photo credit – MNAR)

pe site-ul muzeului este prezentat un scurt istoric al Palatului Regal si cred ca merita vizitat muzeul, fie si numai pentru cladire. un mic tur virtual e posibil tot pe site-ul MNAR.

eu am ales sa vizitez Galeria Nationala – mai este si Galeria de Arta Europeana. pretul biletului a fost de 10 lei, iar pentru ambele galerii este de 15. eu nu pot petrece mai mult de 2 ore in acest muzeu si aleg sa vin de mai multe ori. ieri am vazut cam 3 sferturi din ce as fi putut vedea, dar am simtit ca e destul frumos… pentru o zingura zi :)

cu greu am reusit sa ma desprind de un portret realizat de Nicolae Grigorescu. am gasit o poza a tabloului pe internet, dar nu reda magia pe care am simtit-o eu in muzeu…

Maria Nacu
Portretul Mariei Nacu – Nicolae Grigorescu
(photo credit)

sunt multi alti pictori faimosi roamani prezenti in muzeu. m-a cumprins nortalgia sa vad tablouri pe care le stiam din copilarie, de pe timbre… galeria mai gazduieste si cateva sculpturi (inclusiv Brancusi), dar m-a hipnotizat Sarutul lui Frederick Storck – regret, dar nu am gasit o poza prin colturile Internetului.

asadar, daca nu gasiti o destinatie interesanta in care sa petreceti cateva momente de relaxare, MNAR poate fi o varianta excelenta!

pe curand!

3 gânduri despre &8222;Raita prin muzee – partea a II-a&8221;

Lasă un răspuns

