Raita prin muzee – partea I

imi plac mult calatoriile si e grozav sa ajungi pe meleaguri indepartate, sa simti alt aer, sa auzi alta limba, sa vezi chipuri felurite, sa afli povesti si sa incerci sa vezi dincolo de acei ochi…

in aceste timpuri, uneori devine simplu sa pleci departe si risti sa uiti sa privesti, aici, aproape, chiar in jurul tau. e atat de simplu sa calatoresti in timp, in alte lumi de mult apuse sau in alte culturi… vizitand un muzeu. poate ca par depasite, prafuite, de-a dreptul plictisitoare, dar nu ar fi corect sa dai un verdict, decat dupa ce il vei fi vazut…

asa ca mi-am propus sa ma uit si eu in jur si sa merg la muzeu. adica – sa vizitez 2-3 muzee pe luna si sa povestesc pe blog, ce am vazut, ce (nu) mi-a placut, locatie, tarife, impresii… in acest sfarsit de saptamana, printr-o conjunctura fericita am ajuns la vanatoare de indicii in MTR. mai precis, cu ocazia sarbatoririi a 20 de ani, prin muzeu au fost imprastiate diverse indicii din perioada cand era Muzeu al PCR.

Muzeul Taranului Roman
Bucuresti, Sos. Kiseleff nr. 3
blog
pagina de FaceBook
pe twitter

https://i2.wp.com/ghidulmuzeelor.cimec.ro/P/Ghid/7300350_01.jpg
(sursa)

dupa ce am luat biletul ( 6 lei/1,5 lei – pentru studenti) am primit o hartie pe care am notat indiciile gasite in numeroasele sali. mi-au placut mult costumele populare, „casa in casa” – cu disectia podului casei, sala stranelor, atelierele mestesugarilor si am plecat de acolo cu un dor nemaipomenit de casa bunicilor si de viata la tara…

https://i0.wp.com/www.casadincasa.ro/images/articole/cache/casa_foto_500_333.jpg
(sursa)

un aspect important al acestui muzeu e ca il simt viu – in sensul ca stie sa promoveze, e prezent prin evenimentele sale in mass-media, are blog, cont pe twitter, pagina pe FaceBook (cu peste 2900 de fani), organizeaza des targuri si promoveaza mestesugurile traditionale, organizeaza intalniri cu publicul sub forma Conferintelor de la Sosea, gazduieste concerte, spectacole, prezinta filme in Noul cinematograf al regizorului roman – Studioul Horia Bernea.

asa ca… daca nu se iveste ocazia sa plecati in timpul liber, puteti sa aruncati o privire discreta si sa aflati si voi povestea lui Ghita Caruntu’ sau sa vedeti migala costumelor din toate zonele tarii.

pe curand!

6 gânduri despre &8222;Raita prin muzee – partea I&8221;

Lasă un răspuns

