Exeprimente…

http://ihaveanidea.files.wordpress.com/2007/06/danone1944.jpg

(photo credit)

din categoria lucrurilor pe care le-am invatat in scoala si m-am intrebat la ce imi vor folosi pe viitor, a fost si lectia de chimie a poliglucidelor :D ne povestise profa de chimie in liceu, ca amidonul (din faina, de exemplu) amestecat cu iodul, da o coloratie albastra. si asa putem verifica, intr-un scenariu ipotetic, daca smantana are sau nu adaos de amidon.

gandul asta mi-a ramas mult timp in minte, si saptamana trecuta m-am gandit eu sa verific daca iaurtul Danone Natural, are ceva in plus… am luat paharul si am adaugat tinctura de iod. ce ziceti? s-a colorat in albastru?

raspunsul corect e: nu :)

dar ma gandeam ca ar trebui sa mai fac un experiment, cu un martor, ca sa vad daca reactia chiar are loc. in supermarket am ales un alt iaurt, tot de la Danone, cu fructe si pe a carui eticheta scria ca are amidon. acum reactia era cat se poate de previzibila.

am ajuns acasa, am infulecat iaurtul si asteptam nerabdatoare sa vad ce iese… dap, amidonul a schimbat coloratia si io mi-am facut damblaua :D

data viitoare… ce mai pot oare face?:D

pe curand!

Lasă un răspuns

