A fi… sau a nu fi… voluntar?

VOLUNTAR = (despre oameni si manifestările lor) 1. Care actioneaza de bunavoie, din proprie initiativa, nesilit de nimeni, in mod constient; (despre actiuni) care se face de bunavoie, fara constrangere…
Sursa – DEX

m-am trezit intersata de aceeasta idee prin anul IV de facultate si am ajuns la o fundatie care se ocupa de copiii din scoli. mergeam impreuna cu ei si… ne jucam. se incerca un fel de program after-school, pentru copiii din zonele periferice – Ferentari, Rahova, Pantelimon. am ramas atunci doar vreo 3 luni, dar a fost suficient cat sa imi placa si sa fiu deschisa la voluntariat.

https://i1.wp.com/factoidz.com/wp-content/themes/gabtheme/images/holiday-volunteering-ideas.jpg
(photo credit)

dupa 1 an am fost eco-voluntar in Germania – am mutat broaste de pe o parte pe cealalta a strazii. pentru ca se facuse o sosea in traseul de migratie al batracienilor, au fost instalate niste perdele pe margini si erau zilnic colectate si traversate. timp de cateva saptamani se facea treaba asta si m-a surprins efortul nemtilor pentru niste animalute asa de mici… (tot in Germania am vazut pentru prima data un Wild/Green-Overpass, adica o punte speciala pentru animale, atunci cand calea lor se intersecteaza cu o sosea/autostrada/cale ferata).

https://i1.wp.com/www2.for.nau.edu/research/pb1/images/wildlife_overpass.jpg
Wild-Overpass
(photo credit)

de curand, am inceput sa fiu din nou activa in Bucuresti. am participat vara trecuta la Urban Soup Nights si, mai apoi cu cei de la Mai Mult Verde (la Sfintesti doar) si la Lecturi Urbane.

de ce ma implic in asa ceva? de ce nu folosesc timpul asta in alte scopuri?

am plecat de la nevoia de a face ceva nou fata de cei din jur. a urmat bucuria de a intalni oameni frumosi, cu aceeasi deschidere. da, nu am primit bani pentru efortul depus. dar am primit mai mult, din alte puncte de vedere.

majoritatea celor care se alatura sunt oameni care au ceva de dat. back-ground-ul diferit pe care il acumulase fiecare, aduce multa creativitate in proiect. prin fapul ca e o implicare benevola, nu exista concurenta. nu in felul in care e uneori la locul de munca. procesul de knowledge sharing are loc extrem de intens. la lucru… inainte de a imparti o mica descoperire unui coleg, poate te intrebi… e intelept sa fac asta? nu e in dezavantajul meu? intre voluntari… se spun deschis toate: si bune si rele… si asta duce la discutii constructive.

mi-am facut cativa prieteni, invat la tot pasul lucruri noi, despre managementul proiectului, despre comunicare, relatii, diverse lucruri practice – in functie de activitatea de voluntariat. nu tin aici sa conving pe nimeni, ci sa ofer un punct de vedere al cuiva care e deja implicat.

de sambata ma preocupa gandul de a scrie pe blog despre tema asta si seara l-am prins la TV pe Dragos Bucurenci intr-o emisiune pe subiect (coincidentle astea… :) ). inregistrarea emisiunii e la el pe site si cred ca reportajul puncteaza mai bine ca mine, multe aspecte despre despre voluntariat. sunt prezentate si numele importante care s-au implicat de-a lungul timpului in Romania: Regina Maria, George Enescu, C.A. Rosetti.

let’s think about it…

Lasă un răspuns

