Chef de lecturi romantate

Istoria romantata a unui safari – Daniela Zeca,  Ed. Polirom, 2009


photo credit

ieri am terminat de citit cartea pe care mi-am luat-o de ziua mea. o cumparasem cu cateva zile inainte de 22 decembrie si o tot priveam cu jind pe noptiera: nu vroaim sa o citesc inainte de data stabilita. am inceput s-o citesc pe tren, in drum spre Tg. Mures, apoi am tot citit-o in toate momentele cand asteptam ceva sau eram in mijloacele de transport.

de ce ea? am ajuns sa aflu despre carte dupa ce @Adrian Ciubotaru a pus pe twitter un link catre un interviu al Danielei Zeca-Buzura. la cateva zile dupa ce l-am citit, a fost la radio (RRC) autoarea si asa am devenit din ce in ce mai curioasa.

daca nu esti un cititor prea pretentios, merita timpul tau. daca nu pentru poveste, atunci pentru atmosfera si senzualitate, pentru felul in care iti hipnotizeaza toate simturile…

aveam in minte niste destinatii preferate (Brazilia, Turcia) si unele fata de care sunt indiferenta. Africa era pe cea de-a doua lista, dar acum simt cum incolteste ispita. da, mi-ar placea sa vizitez si Africa, sa simt teama din preajma oceanului de nisip al Saharei, sa ma las fascinata de fragilitatea si statornicia deşertului, sa-i simt oamenii si aromele, florile si soarele. daca nu pot colinda tot Universul, atunci as vrea sa am sansa sa vad macat toata Terra. nu cer mult, nu-i asa? daca, din intamplare, aflati ca cineva angajeaza un globetrotter, fie si part-time, sa-i amintiti, va rog, adresa mea…

recunosc faptul ca o parte din deschiderea fata de Orient/orientalism i se datoreaza si lui T, dar langa el e a fost doar inceputul… restul drumului e o alegere constienta. exploatez şansa oferita de aceste timpuri – print intermediul internetului, cartilor, prin filme artisice si documentare, discutii cu cei care au calatorit deja. ma bucur ca sunt libera sa explorez, fie si de la distanta in prima instanta – lumi si culturi noi, pentru ca intr-o zi sa le pot simti mai indeaproape savoarea. imi amintesc ce frumos povestea Octavian Paler despre calatoriile imaginare facute. probabil asa incepe umbletul…

pentru mai multe detalii despre carte – pe site-ul Editurii Polirom. cei apropiati mi-o pot cere cu imprumut :P

pe curand!

PS please don’t forget: you can always buy me with a book :D

later edit: coincidenta sau nu – am gasit ieri, rasfoind bloguri – un articol care se intitula Lectura contribuie la diminuarea stresului link

3 gânduri despre &8222;Chef de lecturi romantate&8221;

  1. Tot pe lista aceea se afla si la mine Africa. E vorba de afinitati aici :) Daca primesti vreo oferta de globetrotter, sa-mi spui si mie neaparat, mai ales daca au nevoie de cineva pentru Asia :))

Lasă un răspuns

