Safe back home…

aseara, in jur de ora 23.00 am ajuns acasa. dupa mai bine de 10 ore de mers prin zapada, vant si ger. manecile hanoracului si manusile erau inghetate bocna, pantalonii la fel, parul se albise de la aburii respiratiei. chiar mi-am testat limitele! astfel, cea de-a doua aplicatie, facuta in Muntii Bucegi a inceput sambata devreme.

ne-am intalnit cu totii (cam 100 de oameni) in Gara de Nord si instructorii au decis sa plecam cu autocarul. in prima zi traseul a fost astfel: Bucuresti 6.00 am – Busteni 9 .00 am – cu telecabina catre Cabana Babele (2206 m) 11.00 am – coborare pana la Hotel Pestera – Cabana Padina 14.00 Pestera Ialomitei (1530 m). a doua zi: Cabana Padina 9.15 am – urcare catre Cabana Piatra Arsa 13.00. dupa un popas de 1,5 orea urmat ocolire Vf. Furnica (2103 m) – Cota 2000 – pe derdelus (adica pe bune, pe fund), la vale catre Cota 1400 – pe sosea catre Sinaia 20.00 – cu autocarul, catre Bucuresti 23.00. tot imi doream eu sa merg multe ore pe munte, nu trasee de 3-4 ore… ei, uite ca acum am mers duminica cu rucsacul in spate mai bine de 10 ore.

mi-a placut in mod special portiunea de la Hotelul Pestera pana la Cabana Padina. de poveste! am trecut si pe langa o rezervatie de brazi, foarte aproape de hotel. apoi am traversat o apa pe o punte ingusta, am urcat niste trepte si am ajuns la Padina unde am fost cazate intr-o camera cu alta 10 persoane. multumiri din suflet lui Nico, pentru sacul de dormit. am prins loc intr-o camera in care nu era soba si avea 2 pereti exteriori. dar, ca omiduta in sacul de dormit, mi-a fost foarte bine!

https://i2.wp.com/www.rohoteluri.ro/products_pictures/PESTERA_EXT3.jpg
Hotel Pestera

(photo credit)

acum, la adapost, cand nu mi-e foame, nu mi-e sete, imi aduc aminte cu placere de momentele din aplicatie. ieri insa, inghetata, obosita pana la limita, ma tot intrebam ce naiba a fost in capul meu cand am decis sa ma duc. cine m-a pus ?!?

deciziile pe care le-am luat in privinta echipamentului m-au ajutat sa fac fata cu bine, asa ca nu am racit si nici nu am patit ceva anume. acum, in afara de cateva vanatai si febra musculara, ma simt extraordinar! totul are o alta savoare si imi amintesc zambind cat de buna a fost ciorba fierbinte de la Piatra Arsa dupa 3,5 ore de urcat pe munte!

mancarea pe care am luat-o la noi ne-a ajuns numai bine. am facut vreo 8 sandwich-uri cu paine, cascaval, kaizer si o frunza de salata verde, iar pe ultimile 2 le-am mancat azi la micul dejun. am mai avut la mine 2 batoane de ciocolata – Snickers si 2 de Twix, plus un pachet mic cu smochine. la Cabana Padina mancarea era extrem de ieftina. un ceai – 0,5 lei, o portie de piept de pui la gratar cu piure – 8 lei. la Cabana Babele si la Piatra Arsa, preturile era putin mai piperate, dar acceptabile pentru munte (o sticla de 2 l de apa – 5 lei). si daca ajungeti si voi, sa nu uitati sa gustati din papanasi!

http://ro.wikipedia.org/wiki/Cabana_Babele
Hotel Piatra Arsa si Cabana Babele in planul indepartat

(photo credit)

am cumparat inainte sa plec, parazapezi din Decathlon. au fost cam scumpe (70 lei) dar a meritat investitia. chiar m-au protejat de zapada si m-au ajutat sa nu ma ud la picioare. bocancii (e a 4-a iarna in care ii port) s-au descurcat si ei bine, si schimband sosetele la cabanele la care am facut popas, am reusit sa am picioarele uscate si sa pot tine pasul. mi-au folosit mult manusile, fularul, cagula, frontala, ochelarii de soare. din motive tehnice, din pacate nu pot pune poze acum, dar se va remedia curand aceasta deficienta :)

in Pestera Ialomitei chiar ne-am tarat pe coate la propriu ca sa ajungem in Grota Ursilor. a fost un fel de re-nastere, pentru ca trebuia sa parcurgem un culoar stramt in care erai impins de cineva din spate, te intindeai cu o mana inainte si apoi prindeai pe altcineva de mana ca se poti iesi. un alt moment in care mi-a fost teama, a fost cand am coborat la o cascada subterana din pestera. pentru a ajunge acolo, m-am varat intr-o gaura si a trebuit sa ma tin doar in brate si apoi sa imi dau drumul in gol. eu fiind mai… fat bitch asa, mi-a fost teama ca cel care ne ajuta acolo nu va face fata :D

https://i0.wp.com/www.infomontan.ro/Galerie/Turism%20Diverse/mari/032%20-%20pestera%20ialomitei_3.jpg
Harta Interior – Pestera Ialomitei

(photo credit)

maine voi putea sa redau cele doua zile de aplicatie, in poze. venind cu metroul si vazandu-le, mi s-a parut cu mult mai frumoasa aplicatia, decat in momentele in care in cap aveam doar fii atenta pe unde calci!

am cazut de multe ori in zapada – sa tot fie vreo 50 de ori, fara nici o exagerare. devenisem un fel de Hopa-Mitica si cred ca eram foarte amuzanta pentru cei din spatele meu. una dintre trante a fost insa cu genunchiul intr-o piatra si ma doare rau si acum :( dar pana ma marit, im trece, nu? :D

de la Cota 2000 la Cota 1400 m-am dat in fund pe derdelus si am avut regretul ca nu aveam bretele la pantaloni – pentru ca mi-a intrat zapada la spate, dar mi-am revenit rapid cand am intrat in monom (aka sir indian – tipul de formatie in care ne deplasam). m-a facut sa imi aduc aminte de cand eram copil si cred ca e cea mai frumoasa iarna pentru mine, din ultimii 10 ani.

le multumesc celor de Christian Adventure pentru ocazia de a merge in aceasta drumetie la munte!

pe curand!

2 gânduri despre &8222;Safe back home…&8221;

  1. Bine te-ai intors! :) Spre deosebire de weekendul tau aventuros, eu am stat la caldurica citind cartile de la tine ^_^ Multumesc pentru material de lenevit :) Ne vedem in noul an la un ceai fierbinte? :)

    • multumesc de intampinare. crede-ma ca au fost momente pe drum cand visam intens la caldurica de acasa. acum mi se pare insa cu mult mai placuta :)
      da, ne vedem negresit! ceai fierbinte, vin fiert… ce vrei tu sa fie! cu bine, draga Misaki!

Lasă un răspuns

