Bucurestiul citeste, acum, mai mult… la metrou

Sursa
aseara am reusit sa particip la a doua editie a Lecturilor urbane. am ajuns la locul intalnirii pe la 18.50 si nu era nici un grup strans. apoi am vazut-o pe Misaki cu 3 carti in mana. am intrebat-o daca a venit tot pentru lecturi… si asa a inceput aglutinarea :) usor usor… veneau oameni care se alaturau si incepeau sa scoata cartile in semn de apartenenta la grup.

s-a format o gaşcă mare si cred ca devenise putin neobinuita acea aglomerare de la metrou, la acea ora… apoi am inceput sa vad si fete mai familiare, precum Ioana, Adrian Ciubotaru, Buddhabar, Alina (cu ea discutam daca nu ar fi fain sa ne gasim pe 6 decembire, la alegerile pentru turul 2, sa fim un grup mai mare care sa merga sa votam…)

intr-un final au fost aduse sacosele cu carti,am luat fiecare care 3-4 carti, am pus semnele de carte cu inscrisul civika.ro si ne-am urcat in metrou, unde am incercat sa le explicam oamenilor ce anume facem…

atitudinile celor care au primit cartile au fost foarte diferite. de la suspiciune, ezitare, refuz, pana la curiozitate, dorinta de a intelege despre ce vorba. Sor’mea, care a gasit interesant sa vina si ea imi povestea de un moment in care ne urcamsem deja de la Dristor 2, iar in tren erau doar participantii de la eveniment. pe masura ce urcau ceilalti calatori… se uitau mirati ca toti cei care erau deja in tren citeau, aveau carti… era acolo o uimire aproapiata de cea de a fi prezent la desfasurarea unui flash-mob. si vad ca si Andrei Pavel e de aceeasi parere :)

de ce m-am alaturat si eu aseara?
> pentru ca eram sigura ca ma voi simti extraodinar alaturi de ceilalti participanti
> pentru ca iubesc mult cartile si vreau sa impart si altora din bucuria de a ma intalni cu gandurile ascunse intre coperti
> pentru ca mi se pare practic sa citesc cat calatoresc cu metroul
> pentru ca stiam ca voi intalni oameni speciali, adica tineri din… Cool Romania

Sursa – poza e facuta la final. eu cred ca initial am fost mai multi decat apar in imaginea asta :D

multe poze cu ei sunt pe blogul lui Sorin Rusi si pe stiridebine.ro, iar un alt punct de vedere, video – pe bimus.ro.
ideea de baza e: primesti cartea, o citesti si apoi o dai altcuiva, tot la metrou…

urmatoarea intalnire va fi pe 15 decembrie – abia astept! :)

apropo de carti… astazi esti prima zi de Gaudeamus – marele targ de carte de la Romexpo. biletul este doar 4 lei (10 lei abonament pentru toate zilele) si e gratis pentru elevi, studenti, cadre didactice, pensionari… programul de vizitare este următorul: miercuri – vineri, între orele 11.00 şi 20.00, sâmbătă, între orele 10.00 şi 20.00 şi duminică, între orele 10.00 şi 16.00. programul este foarte variat, dar, cred eu, ca cea mai importanta este sesiunea de autografe a lui Salman Rushdie.

asadar… pe curand! :)

5 gânduri despre &8222;Bucurestiul citeste, acum, mai mult… la metrou&8221;

  1. pana azi cand am aflat de mai multe linkuri… nu credeam sa fiu singurul care sa se gandeasca la flashmob. ca pana la urma asta am facut. am zis si eu :D
    sper sa fiu in bucuresti si pentru editia a treia. si asa.. aseara am intarziat 5 minute… chestie destul de rara. eu nu intarzii

    la recitire :D

    • @sssfinxxx – eu m-am gandit la flash-mob mai ales cand vedeam uimirea celor care nu prea stiau despre ce e vorba, parca eram cu totii posedati de lectura si ei erau intrusii. :) daca o tinem tot asa… nu mai e mult pana sa inventam un dans cu carti, ceva de genul asta :D

  2. Mi-ai luat motivele de a veni la lecturiurbane din gura :)) Ce entuziasm, ce energie si cata bucurie! Prevad ca asa vor fi mai toate intalnirile noastre viitoare :) Si prin asta inteleg si cele intre noi doua si sora ta sau, oricum, in cadru mai restrans :)

Lasă un răspuns

