De ce Monti(gnac)?

pana imi incolteste graul, pe care l-am spalat si l-am pus, frumusel in apa, aseara, am zis ca putina teorie nu strica…

printre cei (mai ales, cele) impatimiti ai dietelor, se stie ca e un camp vast din care fiecare isi poate alege un regim anume, care i se potriveste, in functie de disponibilitatile fizice si psihice fiecaruia. cei care sunt la zi cu diversele trenduri, au aflat si de regimul Montignac si, parerea mea e ca, ar fi incorect sa fie denumit dieta. nu e ceva pentru care optezi o perioada de timp, ci, mai potrivit ar fi, sa incerci sa-l il faci parte din viata ta…

nu voi sta sa prezint cele 2 faze, sau indicii glicemici – informatii care pot fi gasite pe multe site-uri dedicate temei, dar as vrea sa motivez optiunea personala pentru acest mod de a te hrani.

ce m-a convins in primul rand, a fost partea teoretica, care sustine sus si tare ca teoria caloriilor e falsa, ca nu a fost pe deplin explicata si daca se mentine un regim hipocaloric o perioada indelungata, dupa incheierea lui, apare efectul yo-yo. Tot MM aduce ca solutie la problema data, ghidarea dupa indicele glicemic, in stabilirea compazitiei meselor. fiind o victima, adica am renuntat la 20 de kg si am capatat, in aproape 4 ani, 40 de kg, recunosc. fara drept de tagata, deficitul acestei triste constatari. dar… lasand la o parte, aspectul teoretic, ma bucura si ma linisteste gandul ca nu sunt limitati cantitative. adica, atata timp cat combini ce trebuie, o poti face fara teama. durerea mea cea mai mare a fost ca sunt lasati deoparte cartofii, leguma care pe mine ma face cat se poate de happy, indiferent de modul de preparare. insa… la MM, are un IG mare si nu e un aliment indicat…

pentru cine are o problema cu incadrarea alimentelor, sunt liste care ajuta, si in prima faza se recomanda alimentele cu IG mic si foarte mic (max 50), adica se recomanda mentinerea glicemiei la un nivel scazut. orice creste glicemia, duce la aparitia unui cerc vicios, in sensul ca se asimileaza mult si creste si senzatia de foame.

cam destul scris pentru azi, parca… :)

pe curand

Lasă un răspuns

